5. Czas trwania badania psychologiczno – pedagogicznego dziecka wynosi około 4 godzin.
6. Czas trwania badania logopedycznego dziecka wynosi od 30 do 60 minut.
7. Po zgłoszeniu dziecka na badanie do Poradni należy dopilnować zgromadzenia wymaganej dokumentacji i przestrzegać wyznaczonych terminów badań .
8. Szkoła pełni funkcje wspomagającą rodzica i udostępnia formularze dokumentów.
9. Zgromadzoną niezbędną dokumentacje (wniosek szkoły, przedszkola, opinie o wcześniejszych badaniach przeprowadzonych przez inne Poradnie, dokumentacje lekarską w przypadku dzieci chorych oraz ostatnie świadectwa i zeszyty przedmiotowe ) dostarcza rodzic na badanie.
10. Na badanie pod kątem dysleksji uczeń powinien przynieść prace klasowe z j. polskiego i zeszyty przedmiotowe.
11. Na wszystkie badania uczeń zgłasza się z rodzicem lub prawnym opiekunem.
12. Pisemną opinie wydaje Poradnia w ciągu 14 dni od zakończenia postępowania diagnostycznego.
13. Orzeczenie wydaje się w terminie dwóch tygodni od dnia posiedzenia Zespołu Orzekającego.
ZASADY PROWADZENIA TERAPII PSYCHOLOGICZNEJ/PSYCHOTERAPII/ROZMÓW PSYCHOLOGICZNYCH W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W GORLICACH
1. Na terapię w PPP Gorlice przyjmowane są dzieci, młodzież.
2. Prowadzimy socjoterapię, psychoterapię indywidualną, terapię indywidualną, grupową,
a także rozmowy psychologiczne. W przypadku osób nieletnich - za zgodą rodzica/prawnego opiekuna.
3. Udział we wszystkich formach terapii jest bezpłatny.
4. Udzielenie pomocy psychologicznej poprzedza diagnoza w PPP lub w innej placówce.
5. Uzgodnienie terminu odbywa się bezpośrednio u psychologa.
6. W przypadku braku wolnych miejsc na terapię można się wpisać na listę oczekujących.
7. Osoba pozostająca w terapii jest informowana o planowanych przerwach w terapii (ferie, wakacje, urlop) oraz o możliwości skorzystania z pomocy u innego psychologa.
8. Terapeuta może proponować inne formy pomocy specjalistycznej.
9. Sesja terapeutyczna indywidualna trwa ok. 45-60 min, a grupowa, w tym socjoterapia 60 - 90 min.
10. Czas trwania psychoterapii/terapii/rozmów oraz częstotliwość spotkań są uzgadniane indywidualnie.
11. Osoba pozostająca w terapii jest zobowiązana do powiadomienia Poradni o swojej nieobecności oraz do ustalenia kolejnego terminu z psychologiem prowadzącym.
12. Dwukrotna, następująca po sobie, nieusprawiedliwiona nieobecność na terapii traktowana jest jako rezygnacja z terapii w tut. Poradni.
13. Psycholog jest zobowiązany do zachowania tajemnicy terapii z wyjątkiem zagrożenia życia lub zdrowia osób korzystających z terapii, osób trzecich oraz sytuacji określonych prawem.
14. Dane osobowe osób pozostających w terapii są zawarte w dokumentacji PPP (karta terapii).
15. Psycholog zastrzega sobie możliwość współpracy z innymi specjalistami dla dobra osoby pozostającej w terapii.
16. Psycholog ma obowiązek superwizji swojej pracy.
17. Dla dobra terapii sesje mogą być nagrywane (kamera, dyktafon. za pisemną zgodą wnioskodawcy).
18. Osoba pozostająca w terapii na prawo do informacji o kompetencjach i doświadczeniu zawodowym psychologa.
19. Terapeuci Poradni pracują zgodnie z zasadami Kodeksu Etycznego Psychologa oraz z Ustawą o Ochronie Zdrowia Psychicznego.
20. Czas trwania terapii zależny jest od indywidualnych potrzeb oraz częstotliwości wizyt dziecka i każdorazowo zostaje określony przez terapeutę. Zazwyczaj okres trwania terapii planuje się na okres roku szkolnego z możliwością przedłużenia spotkań dziecka ze specjalistą jeśli istnieją takie wskazania.
|
I DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA
1. Diagnozą, logopedyczną obejmowane są dzieci od najmłodszych lat z rejonu działania Poradni.
2. Na diagnozę dzieci przyjmowane są na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego i nie jest wymagane żadne skierowanie.
3. Wniosek o badanie logopedyczne dziecka rodzic lub opiekun prawny składa osobiście w sekretariacie Poradni. Termin badania logopedycznego zostaje ustalony w sekretariacie Poradni.
4. Na badanie logopedyczne dziecko zgłasza się z rodzicem lub prawnym opiekunem w wyznaczonym terminie, niezgłoszenie się potraktowane będzie jako rezygnacja z badania.
5. W uzasadnionych przypadkach na zlecenie logopedy rodzic, opiekun prawny zobowiązany jest do wykonania dodatkowych badań specjalistycznych ( np. badanie słuchu, badanie neurologiczne, psychologiczno- pedagogiczne) i dostarczenie wyników badań do Poradni.
6. Na wniosek rodzica, opiekuna prawnego po diagnozie logopedycznej dziecko otrzymuje opinię lub informację. Pisemną opinię lub informację Poradnia wydaje w terminie nie dłuższym, niż 30 dni, od dnia złożenia wniosku, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku.
7. Czas trwania diagnozy logopedycznej wynosi 60 minut.
II TERAPIA LOGOPEDYCZA
1. Na terapię logopedyczną przyjmowane są w kolejności:
- dzieci z rejonu działania Poradni,
- dzieci nie uczęszczające do przedszkola,
- dzieci przedszkolne i szkolne z placówek, w których nie ma zatrudnionych logopedów.
2. Terapia logopedyczna w Poradni dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka, odbywa się raz na dwa tygodnie, w przypadku dużej liczby dzieci raz na trzy tygodnie.
3. Czas trwania terapii logopedycznej wynosi 45 minut.
4. Rodzic zobowiązany jest do uczestnictwa w terapii oraz regularnego stosowania się do zaleceń logopedy dotyczących pracy z dzieckiem na terenie domu.
5. Rodzic zobowiązany jest zgłaszać nieobecność dziecka w sekretariacie Poradni minimum dwa dni przed planowaną nieobecnością. Dwie nieusprawiedliwione nieobecności oraz niestosowanie się do zaleceń logopedy oznacza rezygnacje z terapii, w to miejsce pomocą logopedyczną zostanie objęte inne dziecko.
6. Czas uczęszczania dziecka na terapię logopedyczną wynosi nie dłużej niż jeden rok szkolny.
7. W wyjątkowych sytuacjach o przedłużeniu terapii decyduje logopeda po dokonaniu kontrolnego badania mowy.
8. W przypadku dzieci ze złożonymi zaburzeniami mowy, opóźnionymi rozwojami mowy czas terapii może zostać wydłużony.
9. Korzystanie z usług gabinetu logopedycznego w Poradni jest dobrowolne i bezpłatne.
Zasady opracowane zostały przez logopedów PPP: mgr Zdzisława Kmiecik, mgr Edyta Romaszko Rok szkolny 2014/2015
|